Pełnienie funkcji Głównego Księgowego budżetu gminy,
Nadzorowanie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu gminy oraz sprawozdawczości budżetowej,
Przygotowywanie projektu budżetu gminy,
Nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu, polegająca na wstępnej kontroli legalności dokumentów oraz bieżącej i następnej kontroli operacji gospodarczych, będących przedmiotem księgowań,
Kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
Przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy,
Opiniowanie projektów uchwał Rady Miejskiej wywołujących skutki finansowe dla gminy,
Pełnienie funkcji organu kontroli finansowej i obiegu dokumentów finansowych w zakresie kompletności i rzetelności sporządzanych dokumentów, dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
Nadzorowanie gospodarki mieniem urzędu i środkami budżetowymi przeznaczanymi na pokrycie kosztów jego funkcjonowania, na zakupy, wyposażenie, remonty czy inwestycje.
Wykonywanie innych zadań z upoważnienia lub na polecenie Burmistrza.