Urząd Gminy Włoszczowa
Powróć do: strona główna

Deklaracja dostępności

Wstęp

Urząd Gminy Włoszczowa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://wloszczowa.pl.

Data publikacji strony internetowej: .
Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Status pod względem zgodności:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,  z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
·         zmieszczone na stronie głównej Biuletynu Informacji Publicznej informacje, w postaci artykułów lub załączników, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
·         niektóre z grafik nie posiadają tekstów alternatywnych
·         w niektórych dokumentach może nie być zachowana hierarchiczność nagłówków
·         niektóre z załączników mogą nie spełniać wszystkich przepisów z zakresu dostępności cyfrowej
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP
- wersja kontrastowa,
- serwis jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych np. NVDA.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe.

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Michał Suliga, poczta@gmina-wloszczowa.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 41 394 26 69. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Włoszczowa znajduje się przy ul. Partyzantów 14.
Przed budynkiem dostępny jest bezpłatny parking, na którym wyznaczono:.
- jedno stanowisko postojowe dla osób ze szczególnymi potrzebami („stanowisko dla rodzica z dzieckiem”) 
- dwa miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami (pierwsze stanowisko zlokalizowane po lewej stronie od wejścia głównego, drugie – skośne, po przeciwnej stronie lewej części budynku.
Do budynku Urzędu Gminy prowadzą dwa wejścia:
1)      główne – znajdujące się w środkowej części budynku,
2)      do prawego skrzydła budynku, w którym na parterze zlokalizowano punkt kancelaryjny.
Do obu wejść prowadzą schody (3 stopnie). Wejścia nie są zabezpieczone bramkami. Na barierce przy schodach do głównego wejścia zamontowano dzwonek do przywołania pracowników Urzędu przez osoby ze szczególnymi potrzebami. Pracownicy Urzędu zapewniają obsługę tych osób na poziomie parteru.
W budynku nie ma windy. Na parter i pozostałe piętra zapewniono dostęp poprzez schodołaz.  
Punkt kancelaryjny wyznaczono w strefie wejściowej. Jest widoczny dla wchodzących do prawego skrzydła budynku. Między wejściem a punktem kancelaryjnym znajdują się schody. Punkt wyposażono w ladę z dwoma wysokościami blatu – osoby poruszające się na wózkach mogą podjechać do obniżonej części blatu. 
W głównej części budynku na parterze, na wprost wejścia znajduje się miejsce odpoczynku wyposażone w stolik i krzesła. Po lewej stronie na ścianie umieszczono tablicę informacyjną  w kontrastowych kolorach z rozkładem wydziałów urzędu. Dodatkowo znajduje się tam wolnostojąca udźwiękowiona tablica tyflograficzna z planem pomieszczeń. Tablice tyflograficzne umieszczono także na ścianach na pierwszym i drugim piętrze – na wprost schodów.
Krawędzie pierwszych i ostatnich stopni schodów zostały oznaczone kontrastowo. Przy schodach z jednej strony znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
Wejścia do pomieszczeń oznakowane zostały tabliczkami informacyjnymi w alfabecie Braille’a.
Na korytarzach umieszczono tabliczki informacyjne w kontrastowych kolorach.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze budynku (wejście główne do budynku, w korytarzu na prawo).
Do budynku może wejść osoba korzystająca z psa asystującego.
Referat Utrzymania Zieleni i Terenów Gminnych (realizujący zadania nie związane z obsługą klienta): os. Broniewskiego 3A 
Budynek parterowy (do wejścia prowadzi jeden stopień), nie jest przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zlokalizowany w strefie zamieszkania, z miejscami postojowymi.  

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Po wejściu do głównej części budynku przed schodami zamontowano nadajnik YourWay Plus. Umożliwia on dźwiękowe naprowadzenie osób z dysfunkcją wzroku, które posiadają urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją YourWay.
W Sekretariacie, Punkcie Kancelaryjnym oraz w Urzędzie Stanu Cywilnego  została ustawiona stanowiskowa pętla indukcyjna przeznaczona dla osób niedosłyszących korzystających z aparatów słuchowych. Pętlę można przenosić ze stanowiska na stanowisko.
W urzędzie można skorzystać z usługi tłumacza języka migowego. Osoba Głucha lub niedosłysząca może również skorzystać z usługi w swoim domu, w przypadku posiadania komputera/laptopa/ tabletu/telefonu - z kamerą i podłączeniem do Internetu.
Usługę realizuje firma Migam S.A.

Podstawa prawna

Oświadczenie w sprawie dostępności
Urząd Gminy Włoszczowa  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://wloszczowa.pl

Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Gminy Włoszczowa
ul. Partyzantów 14
29-100 Włoszczowa
tel: 041 394 26 69

Daty publikacji i aktualizacji strony internetowej:
Data publikacji: 2003-07-01
Data aktualizacji: 2020-09-23

Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności:
Data sporządzenia deklaracji: 2020-02-17
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-02-14
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny, z wykorzystaniem raportu z audytu dostępności przeprowadzonego w dniach 28-29.07.2022 r. 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności informacyjno - komunikacyjnej  i architektonicznej:
Koordynator do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej i architektonicznej - Ewa Wąsowicz
Zarządzenie Nr 120.6.2025 Burmistrza Gminy Włoszczowa z dnia 10 stycznia 2025 r. w sprawie powierzenia obowiązków koordynatora do spraw dostępności informacyjno-komunikacyjnej i architektonicznej na czas usprawiedliwionej nieobecności w pracy Pani Anny Malinowskiej 
e-mail: e.wasowicz@gmina-wloszczowa.pl 
Telefon: 041 39 42 669 w.112,  041 38 56 512
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności cyfrowej:
Koordynator do spraw dostępności cyfrowej - Michał Suliga
Zarządzenie Nr 120.30.2020 Burmistrza Gminy Włoszczowa z dnia 23 września 2020 r. w sprawie powierzenia obowiązków koordynatora do spraw dostępności cyfrowej
e-mail: michal.suliga@gmina-wloszczowa.pl
Telefon: 041 394 26 69 w.104, 041 385 65 52

Procedura wnioskowo-skargowa
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,  każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego, na warunkach określonych w ustawie. 

Żądanie powinno zawierać:
1)      dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
2)      wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
3)      wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
4)      wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

Wzór wniosku o zapewnienie dostępności cyfrowej – pobierz plik

Postępowanie odwoławcze
W przypadku odmowy wnoszący żądanie możne złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Procedura wnioskowo-skargowa
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej tego podmiotu.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
1)      dane kontaktowe wnioskodawcy;
2)      wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
3)      wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
4)      wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

Wzór wniosku o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej – pobierz plik

Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście: w Punkcie Kancelaryjnym Urzędu Gminy Włoszczowa (ul. Partyzantów 14) w godzinach od 800 do 1600
- korespondencją pocztową na adres: Urząd Gminy Włoszczowa, ul. Partyzantów 14, 29-100 Włoszczowa
- pocztą elektroniczną na adres: poczta@gmina-wloszczowa.pl lub e.wasowicz@gmina-wloszczowa.pl

Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.

Postępowanie odwoławcze
W przypadku gdy podmiot publiczny nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
1)      w sposób wskazany we wniosku i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, albo
2)      w terminie nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, albo
3)      z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności
- wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON na zasadach określonych w art. 32 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.